Dertien
Boek reviews

Boek review: Dertien

In februari 2019 is dit spannende boek uitgekomen. Dertien is geschreven door Steve Cavanagh. Met zijn kennis als mensenrechtenadvocaat is deze bloedstollende thriller geschreven. Zijn boeken verschijnen op dit moment in meer dan 15 landen.

Dertien is een bloedstollende thriller welke over een moord gaat van een ster uit Hollywood. De logische verdachte? Robert Solomon, de man van Ariella. Zou hij Carl en Ariella hebben vermoord uit wraak, omdat Ariella een relatie had met Carl of is er iets heel anders aan de hand? Er is slechts een man die de verdediging in hun team wil, namelijk Eddie Flynn. Alles wijst op de schuld van Robert Solomon, maar tijdens het proces begint Eddie hieraan te twijfelen. Wat als de echte moordenaar niet terechtstaat, maar in de jury zit?

Dit boek trok voor mij in de winkel heel snel mijn aandacht. Op de cover staat: “de moordenaar is geen verdachte, hij zit in de jury”. Hierdoor werd ik erg nieuwsgierig en heb ik besloten om het boek op te pakken. Dit boek is het 4e boek in de reeks van Eddie Flynn, voor mij was het het eerste boek wat ik heb gelezen over deze reeks. Dit boek is dus prima afzonderlijk te lezen van de rest!

Het boek wordt geschreven vanuit twee kanten, Eddie Flynn en Kane. Eddie Flynn is een advocaat en een voormalig oplichter. Hij is goed in wat hij doet, en dit weet de verdediging van Robert Solomon. Hierom willen ze Eddie in hun team hebben. In de proloog leer je Kane al kennen, hij heeft iemand in gedachten om te vermoorden. Wie dit is?

De switch tussen deze twee karakters verloopt erf prettig, je leert ze beide kennen en hierdoor heb je als lezer op sommige momenten informatie die Eddie hard nodig heeft. Waardoor je tegen het boek aan het schreeuwen bent, in de hoop dat Eddie het hoort. Tuurlijk gebeurt dat niet. Deze twee hoofdpersonen zijn erg goed uitgewerkt, je snapt hun gedachtengang en leert veel over hun achtergrond.

Dit boek is echt heel erg goed. Hij sleept je mee door de pagina’s en door het spannende proces van Robert Solomon. Het is een week uit het leven van Eddie, maar wel een hele spannende week. Elke letter die geschreven is in het boek, voelt alsof hij waarde toevoegt. Het boek verliest zijn kracht op geen enkel moment.

Nieuwsgierig geworden? Bestel hem gauw hier!