Boek recensie: the subtle art of not giving a f*ck

The subtle art of not giving a f*ck

The subtle art of not giving a f*ck, een boek die ineens in elke boekenwinkel verscheen. Geschreven door een blogger, Mark Manson. Op zijn blog schrijft hij over ideeën en geeft levensadvies wat sommige mensen onzin vinden en anderen geweldig. In deze boek recensie ga ik schrijven over wat ik vond van dit boek en of ik misschien nog wel meer van Mark Manson wil gaan lezen.

De titel van het boek zegt het al: the subtle art of not giving a f*ck. In het boek beschrijft Mark Manson verschillende levenssituaties die hij meegemaakt heeft. Is het nodig om altijd te geven om dingen? En kun je niet beter je energie steken in dingen waar je je energie in wilt steken? In dit boek verteld hij zijn blik op het geven om hoe je kunt geven om de juiste dingen in het leven.

Je vraagt je vast af of ik iets heb geleerd van dit boek. Het antwoord is ja en nee. Sommige delen van het boek vloog ik doorheen en vond ik erg interessant om te lezen. Andere delen van het boek boeide me minder waardoor ik het makkelijk weg kon leggen. Dit heeft er voor gezorgd dat ik het boek maanden niet aangeraakt heb, tot ik een weekend weg ging naar Zeeland. Toen heb ik eindelijk de moeite genomen om het boek uit te lezen.

In het boek zijn er veel voorbeelden van zijn realiteit, schokkende dingen die hem overkomen zijn en zijn zicht op het leven hebben veranderd. Hij krijgt het in het boek voor elkaar dat je je bewust wordt van het feit dat je kunt kiezen waar je wat om geeft. Het klinkt heel simpel, maar vaak maak je je druk over dingen waar je je niet druk over hoeft te maken en je alleen je energie mee verspilt.

Ben je nieuwsgierig naar het boek van Mark Manson, bestel hem dan gauw hier! En lees hem in het Engels om echt zijn schrijfstijl mee te krijgen.