Boek recensie: Momentum

Momentum quote
Momentum

Momentum is een YA geschreven bij Shelena Shorts. Shelena heeft haar passie voor literatuur gebruikt om jonge lezers te laten genieten van boeken.

Momentum gaat over Sophie Slone, Sophie verhuist veel in haar leven en mag daarom van haar moeder het laatste schooljaar doen me een thuisstudie. Ondanks, dat ze veel thuis zit vind haar moeder het belangrijk dat Sophie soms buiten de deur komt. Daarom spreken ze een keer in de week af op de universiteit, tijdens een van haar bezoeken ramt ze een eerstejaarsstudent met haar auto. Ze komt erachter dat deze jongen niet zomaar een jongen is, maar haar hele wereld op de kop zet. Sophie heeft het idee dat er iets niet klopt en is vastberaden om achter de waarheid te komen.

Momentum is het perfecte boek voor fans van Twilight of Fallen. Het bevat romantiek, mysterie en vriendschap. Zelf vond ik het boek niet heel pakkend, tot het eind. Dit komt doordat het voor mij duidelijk een inleidend boek is. Ik ging snel door het boek heen, maar soms had ik geen concentratie voor het verhaal. Aan het eind van het boek, werd me toch duidelijk dat ik benieuwd ben naar de vervolgen. In het boek krijg je veel informatie over de karakters en hun achtergrond, waardoor er goed te volgen is wat er gebeurd.

In het boek is liefde en romantiek een van de grootste lijnen samen met mysterie. De dingen die je je afvraagt, worden duidelijk beschreven en uitgelegd waardoor het verhaal erg compleet is. Het is voor mij duidelijk een inleidend boek, maar ik ben na de cliffhanger zeker nieuwsgierig naar de rest van de boeken!

Wil jij Momentum lezen? Reserveer hem dan gauw hier!