Boek recensie: Het meisje in het ijs van Robert Bryndza

Het meisje in het ijs

Het meisje in het ijs is geschreven door Robert Bryndza. Robert heeft het na dit boek voor elkaar gekregen om vergeleken te worden met de nieuwe M.J. Arlidge. De schrijver van de Helen Grace boeken. Robert schrijft naast misdaadverhalen ook romantische komische boeken gepubliceerd. Robert is een Brit wonend in Slowakije.

Het boek het meisje in het ijs gaat over inspecteur Foster. Onlangs heeft de inspecteur een trauma ervaren, waarna ze weer terug het werkveld in gaat. Hier wordt ze gezet op de Douglas-Brown zaak, de zaak van de jonge Andrea die het perfecte leven leek te leiden maar bruut is vermoord. Terwijl de carrière van inspecteur Foster aan een zijden draadje hangt, komt ze steeds dichter bij de waarheid.

Het boek gaat direct vol van start, je krijgt veel te weten over inspecteur Foster en het team waarmee ze samenwerkt. Deze informatie is relevant om sommige dingen in het boek beter te begrijpen. De Douglas-Brown familie wordt redelijk vaag gehouden, doordat het een rijke familie is die niet graag onder de loep wordt genomen. Dit past dus helemaal binnen het boek en de lijn van het verhaal. Het boek had voor mij geen letter teveel of te weinig. Je kreeg de informatie die je nodig had om het te begrijpen en soms meer informatie dan inspecteur Foster kreeg. Zelf kwam ik er pas achter wie Andrea heeft vermoord, tot het werd vertelt.

Ik vind dat het boek echt top geschreven is. Het verhaal loopt vlot door en er gebeuren veel verschillende dingen waardoor het super interessant blijft. Dit boek is echt heerlijk om te lezen op elk moment als je houdt van een goede misdaadthriller!

Nieuwsgierig geworden? Bestel het boek gauw hier!

Koop bij bol.com