Boek recensie: Hashtag Hiernamaals

Hashtag hiernamaals

Hashtag hiernamaals, een bijzondere twist over het hiernamaals met veel plottwist geschreven door Vanessa Gerrits. Vanessa is bekend bij Dutch Venture Publishing met de vleugels trilogie. Ze schrijft veel manusscripten en onderhoudt een boekenblog. Daarnaast is Vanessa Gerrits werkzaam als copywriter.

Wat als … je zou kunnen infiltreren in het Hiernamaals?

Wanneer de zeventienjarige Cleo zich aanmeldt voor een goed betaalde vakantiebaan, is een bizarre sollicitatietest nog wel de minste van haar zorgen. Samen met drie andere meisjes en een jongen krijgt ze een top secret contract voor haar neus. Want de missie die de excentrieke dokter Giamotto voor hen heeft uitgestippeld, is even absurd als alarmerend …

Ga dood. Vind Elena. Kom terug.

Hun missie is het redden van de dochter van een steenrijke farmaceuticadirecteur. Maar ze hebben geen idee waar in het Hiernamaals Elena zich precies bevindt. Hoe moeten ze hun krachten aanwenden om weer veilig in het land der levenden terug te keren? – synopsis van Hebban

Het boek hashtag hiernamaals sprak me direct aan bij de titel, ik zou een uitleg willen geven waarom maar het was gewoon iets wat me direct greep. Toen ik de achterflap had gelezen was ik verkocht. Ik wou alles lezen over het leven van Cleo, wie een bijzondere vakantiebaan aangenomen heeft. Gaan ze Elena kunnen redden en terugkeren naar het land van de levenden? Dit boek heeft ook een ontzettend mooie cover, hij is een beetje “zweverig” opgezet waardoor hij vrij goed bij het boek past. Wat natuurlijk over het hiernamaals gaat.

Dit boek is echt heel sterk, ik ben begonnen toen ik een weekendje weg was met de camper en heb het boek in een rap tempo verslonden. Het sleept je mee in de verschillende “niveaus” welke elk een speciaal iets hebben en nieuwe uitdagingen voor Cleo en de rest. Dit is super gaaf en bij elk niveau vraag je je af wat er gaat gebeuren. Vanessa wist me te blijven verrassen met de dingen die in het boek gebeurde, ze weet hoe ze je aandacht bij het boek moet houden!

Nieuwsgierig geworden? Bestel het boek dan hier.